صحنه تجارت هر کشور بایستی تجلی گاه پاک دستی، تلاش، همیت ملی در فضای بدون رانت و شفاف باشد. ازآنجا که لازمه توسعه صادرات هر کشور تابع عواملی از جمله کیفیت و توان رقابت پذیری است، کمیسیون با پایش فضای کسب و کار، زیرساختهای اقتصادی، نهادی، فنی و استراتژی های تجاری، موانع پیش رو را شناسایی و در کنار دولت برای حل آن به منظور توسعه صادرات به عنوان تنها راه خروج از رکود غیرتورمی گام بردارد. مدیریت واردات جهت جلوگیری از واردات کالاهایی که توان تولید آن در کشور وجود دارد و تسهیل فضای کسب و کار برای واردات کالاهای مصرفی، مواد اولیه، کالاهای واسطهای و سرمایهای که توان تولید آن در کشور وجود ندارد همچنین مبارزه با قاچاق کالا جهت حمایت از واردکنندگان شناسنامه دار بررسی میشود تا زمینه رشد تولیدات کشور و رفاه مصرف کنندگان را مهیا نماید.
رئیس |
دبیر |
آقای سهراب شرفی |
خانم سارا کریمی |